top of page

Review: De Geur van Groen by Pamela Sharon

Updated: Jun 1, 2021

[This review is in Dutch, as this is an originally Dutch book.] Raaf en haar beste vriendin May-Lin zijn onafscheidelijk. May-Lin beschrijft aan Raaf, die blind is, hoe kleuren ruiken en voelen. Als er iets tragisch gebeurt staat Raaf's leven op z'n kop en verdwijnt alle kleuren uit haar leven.


Rating: ☆ ☆ ☆ ☆ (3,5)


Een erg mooi boek!

Ik vond het fijn dat vriendschap hier het belangrijkste onderwerp was. Dat zie je niet vaak meer in boeken. Dat vind ik altijd jammer.

Omdat Raaf blind is, moeten er veel dingen beschreven worden, zodat Raaf een idee heeft hoe iets eruit ziet. Dit is bij auteurs vaak een struikelblok. Pamela Sharon doet dit erg goed.

Ik heb het verhaal gelezen door middel van het audioboek, verteld door Leonoor Koster. Koster heeft een goede vertelstem. Het was makkelijk te volgen en bleef mijn aandacht vasthouden.

Ik kan zelf niks zeggen over de representatie in het boek. Als ik een own voices recensie vind, dan voeg ik de link toe aan mijn recensie.

 

4 views0 comments
bottom of page